Kültür eti üretimi ve satışının yasaklanması tartışmayı kapatmıyor, aksine açıyor.
Bu, cumhurbaşkanı tarafından ifade edilmiştir. Slow Food İtalya Barbara Nappini. Hükümet tarafından önerilen ve geçtiğimiz günlerde Cumhurbaşkanı tarafından imzalanan yasa tasarısı, “karmaşık bir konuyu, gıda sistemi, toprak, manzara, yemek kültürü ile ilgili ideolojik bir savaşa indirgemenin imkansızlığını” dayatıyor ve gıda egemenliği. Resmi olarak yasalaşan gibi hücre kültürlerinden veya hayvan dokularından üretilen gıdaların üretimini ve satışını yasaklayan tedbirler yerine, herkesin seçim yapmasına olanak tanıyan doğru bilgiye ihtiyacımız var. Yasaklamak bir kısayoldur. karmaşıklığı kucaklayabilen dürüst analiz.”
Ve aslında tartışma kızıştı ve tartışmayı destekleyenler ile karşı olanlar arasındaki kutuplaşmayı artırdı. kültürlü et.
Slow Food Italia’ya göre aslında tarımı sanayiye dönüştürüp finansa teslim eden, toprakla ve doğayla bağını koparan, döngüsel bir faaliyeti %30’dan fazla CO2 üreten bir sektöre dönüştüren bir model olacaktı. emisyonlar, toprağı ve suyu kirletiyor, sağlığı tehlikeye atıyor: “Bugün bir avuç çokuluslu şirket neredeyse her şeyi kontrol ediyor” dedi Nappini: tohum, kimyasal gübre, böcek ilacı, yem, farmasötik ürünlerin üretimi; hayvan genetiği, üremesi, kesimi, dağıtımı; hatta dünyanın dört bir yanına yem ve un taşıyan nakliye şirketleri bile.”
Zıt anlamlılar
Daha da kritik olanı, bu üretim modelinin milletimizin tarihi ve kültürel mirası ve ticaret piyasası için risk teşkil edebileceğini söyleyen bazı yerel gerçeklerdir.
Başkan, “Bu et değil ve öyle de adlandırılmamalı: ona istedikleri gibi hitap edebilirler ama hamburger, pirzola veya pirzola söyleyemezler” dedi. Coldiretti – ikram sektöründe sunulan ürünün tedarik zincirinin de belirtilmesi gereken bir yasa tasarısı teklif edeceğiz.” CIA çiftçileri için de aynı çizgi.
Ve tam da “et değil” diyerek hükümet de “Et Seslendirme” yasağını onayladı. Bu, bitkisel ürünlerin adlarında ete herhangi bir şekilde atıfta bulunulmasının yasaklanmasıdır. Ancak, yürürlüğe girmesi Avrupa Komisyonu’nun onayına kadar ertelenecek.
Marco Pippione, “Üremenin asırlık bir gelenek olduğu, sağlıklı ürünlerin zamanla test edildiği bir ülkedeyiz: 30 ya da 40 yıl sonra sentetik etin zararlı olduğunun keşfedilmeyeceğini şimdi bize kim garanti edebilir?” yorumunu yaptı. müdür Merhaba Asti.
Başkanı Massimiliano Giansanti, “Sentetik et beni korkutmuyor” dedi. Confagricoltura – bu onu nasıl yorumladığımıza bağlı. İtalya, dünyada hayvancılıkta bu kadar yüksek standartlara sahip olan tek ülke ve sentetik etle hiçbir karşılaştırması yok. Aslında sentetik eti gerçek etle karşılaştırmak yanlıştır. Sentetik et yanlış bir sorun; bunun yerine gıdanın jeopolitik yönetimine bakmalıyız.”
Lehine
Adının duyulmasını bile gerçekten istemeyenlere rağmen, bu sektörde, seçilen isimlere “teknik olarak” bağlı kalmasalar bile, yüksek kaliteli ürünler sunarak bunu ana işi haline getirenler var. Bu, CEO ve Genel Müdür Andrea Panzani’nin durumudur. ValsoiaBu konuyla ilgili şunları ifade etti: “Ürünlerin isimlerini değiştirmek tüketicilere ve tüm sektöre zarar verir. Ayrıca, İtalyan şirketlerinin Avrupalı ve uluslararası rakipleriyle karşılaştırıldığında cezalandırılması paradoksu ile birlikte, yabancı markaların bu yükümlülükten muaf tutulacağı da göz ardı edilmiyor: sonuç, bugün İtalya’da üretimin sınır ötesine taşınmasını değerlendirmeye yönelik bir itici güç olabilir. Ancak AB Komisyonu’nun İtalyan Parlamentosu’nu kuralları gözden geçirmeye ikna edeceğinden eminiz”.
Toplamda bunlar 34 kuruluşBu “sansür” girişimine karşı harekete geçen essereanimali, ENPA, Animal Equality, OIPA ve Humane Society International da dahil. Milletvekilleri Meclisi Tarım Komisyonu’na hitaben yazılan bir mektupla yasa teklifindeki kritik konuların dinlenmesini istediler.
lehte ve aleyhte olanlar
Peki bu tür etlerin artıları ve eksileri nelerdir? Her şeyden önce, “sentetik et” adı kısmen yanlıştır, çünkü kültürlü et veya hücre bazlı et, laboratuvarda yetiştirilen kök hücrelerden elde edilen bir hayvan eti ürünüdür. Yalnızca hayvan hücrelerinden oluşan kültürlenmiş et, sentetik bir element olarak sınıflandırılamaz. Aslında kültürlü et, embriyonik kök hücrelerin, yetişkin kök hücrelerin veya kas dokusunda bulunan özel uydu hücrelerin füzyonu yoluyla büyüyen kas lifi şeritleriyle üretilebiliyor. Bu tür etler bir biyoreaktörde yetiştirilebilir.
Altroconsumo’nun açıkladığı gibi bu modelin avantajlarından biri çevresel sürdürülebilirliktir. Dünya nüfusu artıyor. Gıda ve proteine olan talep sürekli artıyor. Son yirmi yılda geleneksel et tüketimi dünya çapında %50’nin üzerinde arttı ve bu talebi karşılamak için sürdürülebilir çözümler bulunması gerekiyor. Bu model, sera gazı emisyonlarını, enerjiyi, suyu ve arazi kullanımını büyük ölçüde azaltmayı vaat ediyor gibi görünüyor. Ancak bu tasarrufun hesapları kesin değildir, çünkü bu teknoloji nispeten yenidir ve her şeyden önce sürekli olarak gelişmektedir, dolayısıyla bu yöntemin avantajının, bir bütün olarak çevresel etkiyi tanımlayan bireysel yönler üzerinde ne kadar önemli olduğu henüz açık değildir. . .
Aslında yetiştirilen et, bazı açılardan sığır etinin enerji tüketiminden pek de farklı görünmüyor: Ancak sera gazı emisyonları ve arazi kullanımı değerleri, farklı et çiftliklerininkinden daha iyi.
Etik yön kesinlikle bu durumu destekleyenler arasında en çok teşvik edilenler arasında yer alıyor: Laboratuarda üretilmesi, ilgili hayvanlara zarar verme yolundan tamamen bağımsız olmamasına rağmen, hayvan kesim zincirine bir alternatiftir.
Bu nedenle şimdilik “normal” etle karşılaştırıldığında tek dezavantaj duyusal kalitedir, zira hiçbir zaman orijinalinin tadı ve besin değeri ile tamamen aynı olmayacaktır. Proteinlerin kalitesinin yanı sıra vitamin ve mineral tuzlarının kalitesini de dikkate almalıyız. Bazı bileşikler doğrudan temin edilemez ancak ayrı bir element olarak entegre edilmelidir ve bu, bu tür “etin” de işlenmiş bir ürün haline gelmesini engellemez.
Bu, cumhurbaşkanı tarafından ifade edilmiştir. Slow Food İtalya Barbara Nappini. Hükümet tarafından önerilen ve geçtiğimiz günlerde Cumhurbaşkanı tarafından imzalanan yasa tasarısı, “karmaşık bir konuyu, gıda sistemi, toprak, manzara, yemek kültürü ile ilgili ideolojik bir savaşa indirgemenin imkansızlığını” dayatıyor ve gıda egemenliği. Resmi olarak yasalaşan gibi hücre kültürlerinden veya hayvan dokularından üretilen gıdaların üretimini ve satışını yasaklayan tedbirler yerine, herkesin seçim yapmasına olanak tanıyan doğru bilgiye ihtiyacımız var. Yasaklamak bir kısayoldur. karmaşıklığı kucaklayabilen dürüst analiz.”
Ve aslında tartışma kızıştı ve tartışmayı destekleyenler ile karşı olanlar arasındaki kutuplaşmayı artırdı. kültürlü et.
Slow Food Italia’ya göre aslında tarımı sanayiye dönüştürüp finansa teslim eden, toprakla ve doğayla bağını koparan, döngüsel bir faaliyeti %30’dan fazla CO2 üreten bir sektöre dönüştüren bir model olacaktı. emisyonlar, toprağı ve suyu kirletiyor, sağlığı tehlikeye atıyor: “Bugün bir avuç çokuluslu şirket neredeyse her şeyi kontrol ediyor” dedi Nappini: tohum, kimyasal gübre, böcek ilacı, yem, farmasötik ürünlerin üretimi; hayvan genetiği, üremesi, kesimi, dağıtımı; hatta dünyanın dört bir yanına yem ve un taşıyan nakliye şirketleri bile.”
Zıt anlamlılar
Daha da kritik olanı, bu üretim modelinin milletimizin tarihi ve kültürel mirası ve ticaret piyasası için risk teşkil edebileceğini söyleyen bazı yerel gerçeklerdir.
Başkan, “Bu et değil ve öyle de adlandırılmamalı: ona istedikleri gibi hitap edebilirler ama hamburger, pirzola veya pirzola söyleyemezler” dedi. Coldiretti – ikram sektöründe sunulan ürünün tedarik zincirinin de belirtilmesi gereken bir yasa tasarısı teklif edeceğiz.” CIA çiftçileri için de aynı çizgi.
Ve tam da “et değil” diyerek hükümet de “Et Seslendirme” yasağını onayladı. Bu, bitkisel ürünlerin adlarında ete herhangi bir şekilde atıfta bulunulmasının yasaklanmasıdır. Ancak, yürürlüğe girmesi Avrupa Komisyonu’nun onayına kadar ertelenecek.
Marco Pippione, “Üremenin asırlık bir gelenek olduğu, sağlıklı ürünlerin zamanla test edildiği bir ülkedeyiz: 30 ya da 40 yıl sonra sentetik etin zararlı olduğunun keşfedilmeyeceğini şimdi bize kim garanti edebilir?” yorumunu yaptı. müdür Merhaba Asti.
Başkanı Massimiliano Giansanti, “Sentetik et beni korkutmuyor” dedi. Confagricoltura – bu onu nasıl yorumladığımıza bağlı. İtalya, dünyada hayvancılıkta bu kadar yüksek standartlara sahip olan tek ülke ve sentetik etle hiçbir karşılaştırması yok. Aslında sentetik eti gerçek etle karşılaştırmak yanlıştır. Sentetik et yanlış bir sorun; bunun yerine gıdanın jeopolitik yönetimine bakmalıyız.”
Lehine
Adının duyulmasını bile gerçekten istemeyenlere rağmen, bu sektörde, seçilen isimlere “teknik olarak” bağlı kalmasalar bile, yüksek kaliteli ürünler sunarak bunu ana işi haline getirenler var. Bu, CEO ve Genel Müdür Andrea Panzani’nin durumudur. ValsoiaBu konuyla ilgili şunları ifade etti: “Ürünlerin isimlerini değiştirmek tüketicilere ve tüm sektöre zarar verir. Ayrıca, İtalyan şirketlerinin Avrupalı ve uluslararası rakipleriyle karşılaştırıldığında cezalandırılması paradoksu ile birlikte, yabancı markaların bu yükümlülükten muaf tutulacağı da göz ardı edilmiyor: sonuç, bugün İtalya’da üretimin sınır ötesine taşınmasını değerlendirmeye yönelik bir itici güç olabilir. Ancak AB Komisyonu’nun İtalyan Parlamentosu’nu kuralları gözden geçirmeye ikna edeceğinden eminiz”.
Toplamda bunlar 34 kuruluşBu “sansür” girişimine karşı harekete geçen essereanimali, ENPA, Animal Equality, OIPA ve Humane Society International da dahil. Milletvekilleri Meclisi Tarım Komisyonu’na hitaben yazılan bir mektupla yasa teklifindeki kritik konuların dinlenmesini istediler.
lehte ve aleyhte olanlar
Peki bu tür etlerin artıları ve eksileri nelerdir? Her şeyden önce, “sentetik et” adı kısmen yanlıştır, çünkü kültürlü et veya hücre bazlı et, laboratuvarda yetiştirilen kök hücrelerden elde edilen bir hayvan eti ürünüdür. Yalnızca hayvan hücrelerinden oluşan kültürlenmiş et, sentetik bir element olarak sınıflandırılamaz. Aslında kültürlü et, embriyonik kök hücrelerin, yetişkin kök hücrelerin veya kas dokusunda bulunan özel uydu hücrelerin füzyonu yoluyla büyüyen kas lifi şeritleriyle üretilebiliyor. Bu tür etler bir biyoreaktörde yetiştirilebilir.
Altroconsumo’nun açıkladığı gibi bu modelin avantajlarından biri çevresel sürdürülebilirliktir. Dünya nüfusu artıyor. Gıda ve proteine olan talep sürekli artıyor. Son yirmi yılda geleneksel et tüketimi dünya çapında %50’nin üzerinde arttı ve bu talebi karşılamak için sürdürülebilir çözümler bulunması gerekiyor. Bu model, sera gazı emisyonlarını, enerjiyi, suyu ve arazi kullanımını büyük ölçüde azaltmayı vaat ediyor gibi görünüyor. Ancak bu tasarrufun hesapları kesin değildir, çünkü bu teknoloji nispeten yenidir ve her şeyden önce sürekli olarak gelişmektedir, dolayısıyla bu yöntemin avantajının, bir bütün olarak çevresel etkiyi tanımlayan bireysel yönler üzerinde ne kadar önemli olduğu henüz açık değildir. . .
Aslında yetiştirilen et, bazı açılardan sığır etinin enerji tüketiminden pek de farklı görünmüyor: Ancak sera gazı emisyonları ve arazi kullanımı değerleri, farklı et çiftliklerininkinden daha iyi.
Etik yön kesinlikle bu durumu destekleyenler arasında en çok teşvik edilenler arasında yer alıyor: Laboratuarda üretilmesi, ilgili hayvanlara zarar verme yolundan tamamen bağımsız olmamasına rağmen, hayvan kesim zincirine bir alternatiftir.
Bu nedenle şimdilik “normal” etle karşılaştırıldığında tek dezavantaj duyusal kalitedir, zira hiçbir zaman orijinalinin tadı ve besin değeri ile tamamen aynı olmayacaktır. Proteinlerin kalitesinin yanı sıra vitamin ve mineral tuzlarının kalitesini de dikkate almalıyız. Bazı bileşikler doğrudan temin edilemez ancak ayrı bir element olarak entegre edilmelidir ve bu, bu tür “etin” de işlenmiş bir ürün haline gelmesini engellemez.